טיולי החודש בדרכים צדדיות

"המסע אל איראן" – טיול אל איראן של היום והמוסיקה של נשות פרס מאז… | יוני 2021

"המסע אל איראן" – טיול אל איראן של היום והמוסיקה של נשות פרס מאז… | יוני 2021

מתי? 16.6.21, יום רביעי, בשעה 18:00.

איפה? ביפו, "התיבה", חצרות יפו, שדרות ירושלים 19 (חנייה קרובה בתשלום מוזל).

כמה? 300 ש"ח.

למי? לכל מי שכמהה למרחבים שטרם נראו, לנשים עוצמתיות ולצלילי עבר וקולות שנשכחו זה מכבר

כבר הרבה שנים אני אומרת לכל מי שמכירים אותי, שברגע שיפתחו את השערים לפרס, אני אהיה שם.

החום האנושי הזורם בין הנשים הפרסיות שפגשתי במהלך נסיעותי לקהילות הסופיות שבטורקיה, נמזג בתוכי לכדי סוג של געגוע: יש משהו בדיבור המתנגן שבשפה, בפיתולי העיטורים שבסבכות האבן, ברעלות המתנפנפות ומסתירות מאחוריהן סיפורי חיים נשיים, באקזוטיקה והמעודנות שבמאכלים, בריחות הזעפרן ומי הורדים, שמוליכים אותי שבי אחריה… (ואולי מכאן אני אוהבת כל כך את הודו, ששאבה חלק גדול מיופיה וקסמה, מהתרבות הפרסית…).

אז, אנחנו יוצאות למסע אליה, ואם לא לימים רבים, לפחות לכמה שעות…ממש כאן, קרוב לבית:

 


 

דיוויד ניסן – האיש והסיפורים, יליד טהרן, שעלה לארץ, שימש שנים רבות בחיל המודיעין וחקר את העולם הפרסי מהזווית התרבותית, האמונית והאמנותית שלו.

"איראן שמאחורי הרעלה" – מאחורי הרעלה הכהה והמאיימת של המשטר האיסלאמי, מסתתרים נופים, אנשים ותרבות של ארץ מופלאה, שהיתה מקור לתרבותם של עמים רבים אחרים במזרח. בהרצאה מרתקת, נצפה בצילומים נדירים ונשמע על האמנות, ההיסטוריה, האדריכלות, האוכל וגם על הנשים של איראן של אז והיום: על עולמן המורכב תחת השלטון האיסלאמי, על השפעת המהפיכה האיסלאמית על חייהן והאם ההשפעה הזו אכן שלילית לחלוטין? נשמע על ההבדלים בינן לבין נשים ממדינות מוסלמיות אחרות ועל חיי היומיום שלהן. מעוררות השראה…

בתום ההרצאה, נצא להפסקה של תה פרסי וממתקים מקומיים ולאחריה ניפגש עם…

מורין נהדר – זמרת, יוצרת, פייטנית ומלחינה ישראלית, מופיעה עם תזמורות פילהרמוניות ברחבי העולם ומשתתפת בפסטיבלים בינלאומיים, תגיע אלינו לסדנת שירה פרסית במסגרת שירת נשים ב"מסע נשי":

"גולה גנדום – פרח החיטה" – שירת הנשים הפרסיות – ברגישות ועדינות תשרטט מורין בקולה המרגש את חייהן של הגיבורות הנעלמות, שעמדו בגבורה בכל ניסיונות החיים מלאי הקושי, החל מימי הנעורים, שירי אהבה, חיזור וחתונה, הריון, לידה ושירי ערש, שירי עבודה בשדה ובבית ושירי טבע. זהו גם סיפורן של נשים רבות ברחבי העולם, שמשנות את חיינו בכל יום ויום בהשקט ובצנעה, גיבורות היומיום שקולן לא נשמע, אך במעשיהן הן מקיימות את העולם. קולה המהפנט של מורין יוצר חוויה חד פעמית ובלתי נשכחת, היוצרת קשת רגשות ומקצבים שעליהם היא מנצחת בקולה המדהים והכריזמה הבימתית המכשפת שלה.

 


 

פרטים והרשמה:

טלי רוטר – 0527-990097 tali.roter@gmail.com

להרשמה – אנא התקשרי בשעות אחר הצהריים.

כדי להבטיח את מקומכן – בבקשה הירשמו מראש.

המפגש מוגבל במספר המשתתפים.

 

שתפו ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email