טיולי החודש בדרכים צדדיות

"אל סף הישימון והלאה ממנו" – "מסע נשי" בירוחם | מרץ 2021

"אל סף הישימון והלאה ממנו" – "מסע נשי" בירוחם | מרץ 2021

"למדתי המון ונותרתי עם עוד המון חומר למחשבה על חיים 30 דקות מבאר שבע. הכל היה מאורגן למופת ורואים שהוקדשה מחשבה מהפרט הקטן לגדול. התוכן היה מגוון, מעצים וגם מהנה… " רחל.

"חזרנו מאושרות ומעושרות בידע, בתפיסות עולם, בתובנות שהיו נסתרות מעינינו"… דורית.

"תודה על יומיים מלאי חוויות והשראה"… מיקי

מתי? ימים רביעי – חמישי 10-11.3.2021

איפה? בירוחם

למי? לסקרניות שכבר מכירות את כל הארץ, אבל, ירוחם…?


ניפגש ביום רביעי, 10.3 במרכז ירוחם (במרכז המסחרי ליד בית הקפה "מוסקט") בשעה 10:00

זהו מסע לא שגרתי, אל מקום שנוי במחלוקת, המערב הרבה מהדעות הקדומות שלנו על מקומות, אנשים וחברה. במסע אל ירוחם, ניפגש עם נשים מעוררות השראה, נלמד על דילמות מקומיות, נטעם מהתבשילים המקומיים, נשמע מוסיקה אותנטית ונתפעל בעיקר מחווית ההפתעה של אחד המקומות שלא היה להם שום סיכוי להתקדם… אתן מוזמנות להגיע עם עינים פקוחות לרווחה ולב פתוח…


 יום רביעי:
פתח את היום בנקודת התצפית מהר אבנון – לפנינו ייפרש נוף קדומים של המכתש הגדול. מהמקום הזה, מהמרחב הפתוח ומהשקט הגדול סביב שעל סף התהום, נוכל להתחיל ולהבין את מהותו של הקיום השברירי שלנו כבני אדם ואת הגדולה שמגלים האנשים והנשים שחייים כאן ומתמודדים יום יום, ממש על סיפו של הישימון הגדול…

מכאן נמשיך לעיר לסיור של נופים אורבניים וקולות, כאן בירוחם: נפגש עם יזמיות מרתקות, נשמע את סיפוריהם של מתיישבים מארבע קצוות תבל שהתקבצו והובאו לכאן, נשמע על הסוחרים הותיקים והמבשלות המדליקות של ירוחם. יום רביעי היום ולרוב, זהו יום של קניות, סידורים והכנות לקראת סןף השבוע. נסיים את הסיור שלנו במרכז המסחרי. (יינתן זמן להפסקת צהריים קצרה במקום).

לאחר הסיור, נגיע אל המארחים שלנו (נלון בירוחם במספר מתחמי צימרים פרטיים, בהתאם להוראות התו הסגול), ננוח ונתארגן לקראת ההמשך.

רפי והילה, יהיו נציגי ירוחם בשיח שננהל כאן לאחר שנצפה יחד בפרק אחד מתוך הסרט התיעודי: "סלאח, פה זה ארץ ישראל". זוהי סדרה מטלטלת החושפת את ההיסטוריה של עליית יהודי צפון אפריקה והרחקתם לאזורי עיירות הפיתוח, דרך עיניהם של המיישבים – דרך המניפולציות והסנקציות. הדילמות, הקשיים והמאבקים בצד ההישגים והגאווה המקומית, כל אלו, יתגלו אט אט…

טל אוחנה, ראשת העיר האהובה והנמרצת של ירוחם, תיפגש איתנו לשיחה על האתגרים שאנשי העיר שלה מציבים בפניה, על האתגרים שלה כאישה ופוליטיקאית ועל החלומות… מעוררת השראה.

אל הבית של לאה נגיע בשעות הערב. לאה שהוריה הגיעו מג'רבה וטריפולי, היא אחת משבע נשים המשתתפות בפרוייקט המבשלות של ירוחם. לאה מביאה עימה, מלבד טעמים וניחוחות של בית, גם את סיפורה האישי המתערבל באדי התבשילים ומתבל אותם בתבליני החיים…
בסיום הערב, נתפזר ללינה בצימרים שלנו…

יום חמישי:

עם הזריחה, נצא להליכת בוקר נינוחה ולחילופין, נרכב ברביעיות באופניים מיוחדים סביב האגם בירוחם: נמריץ את הגוף ונשאף אוויר בוקר מדברי ורענן, שלאחריו נחגוג בארוחת הבוקר מפנקת אל מול האגם (בתקווה שמזג האוויר יאפשר זאת…)

למעלה מ-30 שנה חלפו מאז נבחרה לאה שקדיאל לאישה הראשונה המכהנת כחברה במועצה דתית, בעקבות פסיקת בג"ץ שניתנה בעניינה וסללה הדרך לנשים נוספות. לאה, ללא ספק, אחת הנשים המרשימות באזור, תספר לנו על הדרך שעשתה, על המשוכות אותן היה עליה לעבור כאישה, כדתיה וכפמיניסטית.. נשוחח גם על האתגרים שעומדים עדיין לפנינו כנשים, להמשך הדרך ומה אנחנו מייחלות עבור בנותינו.

ואי אפשר ללא מפגש עם יגל הרוש, מי שמקיים כאן את קבלות השבת המפורסמות של ירוחם. יגל שהגיע והתאהב במקום, הוא האיש שמרכז את המחלקה למוסיקה מזרחית בקונסרבטוריון המקומי. הקונסרבטוריון של ירוחם הוא פנינה תרבותית של קיום רב עדתי בכפיפה אחת נשמעים בו צלילים של שופן לצד פיוטים מזרחיים ומוסיקת עולם… נשמע ממנו על המוסיקה המזרחית, על הפיוטים ועל המוסיקה כמחברת בין תרבויות..

ולאחר ששבענו ממראות וצלילים, איך אפשר בלי עוד קצת טעמים וריחות לסיום? בשעת צהריים נסעד את ליבנו בעוד מטעמים מקומיים וזה יהיה המקום להיפרד מהמארחות שלנו ומהמקום הרוחש חיים ועשייה הזה ששמו ירוחם…

   *ייתכנו שינויים.

המחיר: 1380 ש"ח בהעברה בנקאית. (פרטים יימסרו עם ההרשמה).
תוספת ליחיד בחדר: 200 ש"ח.

המחיר כולל:
* לינה בחדר זוגי וארוחת בוקר, בחדר/צימר מקומי בירוחם.
* 2 ארוחות אצל המבשלות הביתיות של ירוחם
* הרצאות, סיורים, מפגשים, ליווי ארגוני וסדנאות כמפורט.

המחיר אינו כולל: היסעים, הוצאות אישיות וארוחות נוספות.
ההגעה לירוחם היא עצמאית. למבקשות להצטרף לנסיעה, נבדוק אפשרויות, קרוב יותר למועד הנסיעה.

דמי ביטול:

ביטול מתאריך 24.2.2021 ואילך, יחוייב ב 50% מעלות הטיול.

ביטול מתאריך 3.3.2021 ואילך, יחוייב במלוא עלות הטיול.

אי הגעה או יציאה לפני תום הפעילות – ללא החזר.

במידה ומשרד הבריאות יכריז על סגר, או על איסור התכנסות מתחת ל-10 אנשים, יוחזר מלוא הסכום למשתתפות.

***************
אנא הבטיחו את מקומכן באמצעות תשלום מראש.

בהתאם להוראות השעה מספר המקומות מוגבל ל-20 משתתפות.
אנחנו פועלות ע"פ הוראות התו הסגול והטיול מתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עם כל הזהירות המתבקשת, ועם הרבה תשומת לב.

ההשתתפות בטיול מותנית בחתימה על טופס בריאות ואחריות, וכן שמירה על מרחק ומסיכה, בהתאם להוראות השעה.


מה להביא? נעליים סגורות ובגדים נוחים להליכה, בגדים בשכבות, משהו חם ללילה ולצינת הבוקר, מטריה, כובע לשמש, קרם הגנה, כסא מתקפל לפיקניק, מים ותיק עם ציוד ללינה.

לפרטים והרשמה:

טלי רוטר – 0527-990097

אנא השאירו הודעה בווטסאפ או התקשרו בין השעות 15:30-21:30

tali.roter@gmail.com

להתראות!!

שתפו ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email