טיולי החודש בדרכים צדדיות

"נשים על הגדר" – אל עוטף עזה והסביבה | יולי 2021

"נשים על הגדר" – אל עוטף עזה והסביבה | יולי 2021

"נשים על הגדר" – אל יישובי עוטף עזה והנשים ששומרות על כולנו…

חברות יקרות, אנחנו מודעות למצב הבטחוני בעוטף עזה והסיור שלנו מיועד גם לגלות הזדהות עם תושבי האזור. כולנו תקווה שהמצב הבטחוני יירגע כדי שהחיים ישובו לשגרה מבורכת ונוכל לקיים את הסיור במועדו. מתי? יום חמישי, 20.5.2021 איפה? בעוטף עזה והסביבה. למי? למי שמבקשות להכיר, להביע סולידריות ולהיפגש עם נשים ואנשים מיוחדים, כאן בישראל.  

 

מפגש: 08:45 – ברחבה שאחרי שער הכניסה למושב נתיב העשרה

במסע שלנו הפעם, נלך בעקבותיה של רונית זאבי, מדריכת הבית שלנו, אשר בלתה חלק מחייה בעוטף עזה וסביבתה. אתן מוזמנות למפגש מרתק ומעורר מחשבה עם נשים, אמהות כמונו, שבחרו לגור ולחיות בקרבה לגדר המערכת בישובי עוטף עזה. נבקר בבתים נשמע ממקור ראשון על החיים, הקשיים, הפחדים החוויות והעוצמות המאפשרות לקבל את ההחלטה לדבוק בחיים ובאמונה שניתן להגיע לשיח עם השכנים. נתארח לארוחת בוקר מקומית בחצר ביתה הצבעונית של יפעת בן שושן .נסייר במושב נתיב העשרה, מושב השוכן על גבול רצועת עזה. נשמע על קורות המשפחה ניגע בתחומי החיים -קהילה, ביטחון, כלכלה ותעסוקה,חקלאות, חינוך, איכות סביבה, ילדים ובכלל איך זה לגור כאן ולגדל ילדים שמחים. נפגוש לשיחה את אחת מחברות הנהלת המושב, דור שני למייסדי המושב. נסייר במושב עם אמא של יפעת ממייסדי המושב, שעבודות האומנות שלה מקשטות את הבית והחצר . נדבר על ציונות ועל נדל"ן ובנייה, נדבר על התקווה ועל החיוך שאיתו אנו מתחילים את היום לצד האתגרים הביטחוניים. לאחר מכן נגיע לתצפית על האזור, לשכונת ההרחבה החדשה ונסיים את הביקור בחומת הגבול ונצטלם למזכרת .

התמונה מהאתר הרשמי של אורן וקסלר

נסיים את הסיור במושב בביקור מפתיע בסטודיו של אורן וקסלר – נעליים מעוצבות בהשראה מקומית – מפגש מרתק עם מעצבת נעליים מהמוכרות בישראל, שאת ההשראה לעיצובים שלה היא שואבת מהסביבה המורכבת הזו.

משם נצא לשדרות – לסיור רגלי קצר במרכז העיר להיכרות עם העיר ועם סיפורה המעניין… ניסע למרכז חסד בעיר – מרכז התומך ב 600 משפחות נזקקות וכולו על טהרת ההתנדבות, בעיקר של נשים, תושבות העיר והסביבה. כאן נפגוש את עו"ד דבי ביטון, שאין מי שלא מכיר אותה בשדרות. דבי התמודדה לא פעם לראשות העיר, היא גדלה כאן ומגדלת את 3 בנותיה למצויינות. דבי מייצגת כיום נשים בתהליכי גירושין והיא עושה זאת מטעם הסנגוריה הציבורית. נשמע ממנה גם על החיים בשדרות וגם על המקצוע הלא פשוט שבחרה בו כדרך חיים. את ארוחת הצהרים בסגנון קווקזי נאכל אצל מזל – תושבת שדרות ובשלנית מעולה. מזל תספר לנו כל מה שלא ידענו על מעמד האישה בעדה הקווקזית, כיצד מתחלקת האחריות בתוך המשפחה ואיך השתלבו הקווקזים בשדרות, בכדי לסבר את האוזן, נספר כי כשליש מתושבי שדרות הם יוצאי העדה…

השוק של שדרות. התמונה מוויקיפדיה

משדרות ניסע למצפור אסף סיבוני – מקום קסום עם תצפית מרהיבה. נשמע עוד קצת על האזור לצלילי חלילי הרוח המיוחדים לזכרו של אסף, בן קיבוץ ניר עם הסמוך. נפגוש כאן את אמו של אסף, שלומית ונשמע ממנה על החיים כאן. נסיים את היום בתצפית על מאגר המים ונשמע את סיפור המים לנגב שבזכותם הנגב הפך לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, ונעשה את דרכנו חזרה למרכז.

התמונה מאתר קרן קיימת לישראל

חזרה משוערת: 17:00 לערך.

 

כמה? 280 ש"ח בהעברה בנקאית.

הרישום לסיור בשלב זה, יתבצע עם מסירת פרטי כרטיס אשראי לביטחון בלבד. כשבוע לפני היציאה, נבקש להעביר את התשלום. המחיר כולל: מפגשים עם תושבים, סיורי ביישובי העוטף ובשדרות, ארוחת צהריים קווקזית, ליווי ארגוני וביטוח.

מה להביא? נעלי הליכה נוחות, מים, כובע, קרם הגנה, ארוחת בוקר ונשנושים להמשך.

וכמו תמיד אצלנו: הרבה שמחה והרבה פתיחות ונשמה יתרה…

———————————–

לפרטים והרשמה: טלי רוטר – 0527-990097 אנא ההתקשרו בין השעות 15:30 – 21:00, או לחילופין, השאירו הודעת ווטסאפ. tali.roter@gmail.com לתשומת לבכן: כדי להבטיח את מקומכן – אנא התקשרו. רק תשלום מראש יבטיח את השתתפותכן. קורונה – 

שתפו ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email